Gdzie kończy się wywiad, a zaczyna szpiegostwo
Wiedza daje przewagę. Informacje o rynku, konkurentach, ich gromadzenie i odpowiednie przetwarzanie mogą zwiększać konkurencyjność firmy i zmniejszać ryzyko prowadzenia działalności.
Informacje o rynku można pozyskiwać z różnych źródeł. Zaczynając od tych powszechnie dostępnych zawartych w dziennikach, prasie specjalistycznej, danych statystycznych, a kończąc na tych pozyskiwanych od podmiotów wyspecjalizowanych, np. wywiadowni gospodarczych. Warto jednak pamiętać, że pozyskując informacje o innych firmach, nie wolno przekraczać pewnych granic, poza którymi mamy już do czynienia ze szpiegostwem i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta