Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Znaki towarowe w Polsce

31 marca 2014 | Media planet
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

W dobie gospodarki rynkowej prawa własności przemysłowej nabierają szczególnego znaczenia. Dzięki coraz większej świadomości potrzeby dbania o ochronę praw własności przemysłowej, małe i średnie przedsiębiorstwa zapewniają sobie konkurencyjną pozycję na rynku.

Podstawowym aktem prawnym, regulującym stosunki w zakresie powyższych praw w Polsce, jest ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (tekst jednolity - Dz. U. z 2003 r., Nr 119, poz. 117 z późn. zm.). Do wewnętrznego systemu prawnego w Polsce ratyfikowano i implementowano również szereg aktów prawa międzynarodowego. Do ochrony praw własności przemysłowej zastosowanie mają również postanowienia Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r., Nr 47, poz. 211 z późn. zm.).

Rozpoczynając działalność, każda nowo powstała spółka, zaczyna oznaczać swoje towary i usługi znakiem towarowym, którym jest tzw. logo. Również jednoosobowe przedsiębiorstwa do imienia i nazwiska dodają znak towarowy (np.: Przedsiębiorstwo Handlowo- -Usługowe „MILA" Milena Nowak). Przedmiotami własności przemysłowej są, obok znaków towarowych,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9802

Wydanie: 9802

Spis treści
Zamów abonament