Znaki towarowe w Polsce
W dobie gospodarki rynkowej prawa własności przemysłowej nabierają szczególnego znaczenia. Dzięki coraz większej świadomości potrzeby dbania o ochronę praw własności przemysłowej, małe i średnie przedsiębiorstwa zapewniają sobie konkurencyjną pozycję na rynku.
Podstawowym aktem prawnym, regulującym stosunki w zakresie powyższych praw w Polsce, jest ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (tekst jednolity - Dz. U. z 2003 r., Nr 119, poz. 117 z późn. zm.). Do wewnętrznego systemu prawnego w Polsce ratyfikowano i implementowano również szereg aktów prawa międzynarodowego. Do ochrony praw własności przemysłowej zastosowanie mają również postanowienia Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r., Nr 47, poz. 211 z późn. zm.).
Rozpoczynając działalność, każda nowo powstała spółka, zaczyna oznaczać swoje towary i usługi znakiem towarowym, którym jest tzw. logo. Również jednoosobowe przedsiębiorstwa do imienia i nazwiska dodają znak towarowy (np.: Przedsiębiorstwo Handlowo- -Usługowe „MILA" Milena Nowak). Przedmiotami własności przemysłowej są, obok znaków towarowych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta