Marki własne sklepów podbijają polski rynek
Handel | W kilkunastu kategoriach produktowych, tak chemicznych, jak i spożywczych odpowiadają już za ponad 50 procent wartości rynku. Ich sprzedaż rośnie też w naszym kraju najszybciej.
piotr mazurkiewicz
Za markami własnymi długo ciągnęła się opinia, że może i są tanie – średnio o 30 proc. niższe ceny niż ich odpowiedników – ale idzie za tym fatalna jakość. Kilka lat temu firmy diametralnie zmieniły podejście – wprowadzono nowe linie w nieco wyższych cenach, ale o jakości na poziomie markowych produktów.
Efekty już widać. – Nasza marka Dada jest liderem rynku pieluch w Polsce. Także w sprzedaży mleka nasza marka jest w ścisłej czołówce – ogłosił Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska, firmy, do której należy Biedronka.
To przełom. Sytuacja, w której marka własna jest numerem 1, zdarza się w Polsce pierwszy raz.
Ostra walka
Dla wielu konsumentów taka informacja to zaskoczenie, bo często marki własne są traktowane jako uzupełnienie koszyka. Jednak dla coraz większej grupy konsumentów to już produkty pierwszego wyboru, co potwierdzają przygotowane dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta