Wady wykonanych usług remontowo-budowlanych
Podobnie jak przy sprzedaży towarów, sprzedawca odpowiada za ich zgodność z umową, tak ekipa remontowa powinna naprawić niedoróbki lub obniżyć cenę w przypadku źle wykonanej pracy.
Trzeba jednak pamiętać, że ochrona konsumenta kształtuje się w tym przypadku nieco inaczej. W szczególności odnosi się to do terminu, w którym należy zgłosić przedsiębiorcy zauważone nieprawidłowości. Co zatem na ten temat mówią przepisy? Usługi remontowo-budowlane wykonywane są najczęściej na podstawie umowy o dzieło (malowanie mieszkania, montaż drzwi lub okien, wyburzenie ściany), a tym samym podlegają przepisom kodeksu cywilnego. Wady i usterki powstałe na skutek wykonania tych usług objęte są rękojmią.
Zgodnie z art. 556, który tutaj posiłkowo się stosuje, sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta