Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wady wykonanych usług remontowo-budowlanych

08 kwietnia 2014 | Prawo i praktyka | MK

Podobnie jak przy sprzedaży towarów, sprzedawca odpowiada za ich zgodność 
z umową, tak ekipa remontowa powinna naprawić niedoróbki lub obniżyć cenę w przypadku źle wykonanej pracy.

Trzeba jednak pamiętać, że ochrona konsumenta kształtuje się w tym przypadku nieco inaczej. W szczególności odnosi się to do terminu, w którym należy zgłosić przedsiębiorcy zauważone nieprawidłowości. Co zatem na ten temat mówią przepisy? Usługi remontowo-budowlane wykonywane są najczęściej na podstawie umowy o dzieło (malowanie mieszkania, montaż drzwi lub okien, wyburzenie ściany), a tym samym podlegają przepisom kodeksu cywilnego. Wady i usterki powstałe na skutek wykonania tych usług objęte są rękojmią.

Zgodnie z art. 556, który tutaj posiłkowo się stosuje, sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9809

Wydanie: 9809

Spis treści
Zamów abonament