Mocny popyt na drogie samochody
Motoryzacja | Już co dziesiąte auto osobowe sprzedawane w Polsce pochodzi z segmentu premium.
Adam woźniak
Liderem na naszym rynku segmentu premium jest BMW. W marcu bawarski producent sprzedał 981 samochodów, o 80 proc. więcej niż rok temu. Sprzedaż przez trzy pierwsze miesiące roku przekroczyła 2,3 tys. aut i zwiększyła udział marki w rynku do 2,42 proc. z 1,76 proc. przed rokiem. Tuż za BMW uplasowało się Volvo, które od stycznia do końca marca miało 2166 rejestracji. Lokomotywą sprzedaży był model XC60, choć bardzo dobrze sprzedawał się także V40. Na trzecim miejscu w segmencie uplasowało się Audi.
Ubiegłorocznych wyników nie poprawił Mercedes, który nie oferował tzw. kratek. W rezultacie marcowa sprzedaż marki była niższa niż rok temu. Kwartalny wynik co prawda się poprawił, ale zaledwie o pół...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta