Reklama polubiła starsze osoby
Media | Jako coraz liczniejsza i lepiej zarabiająca grupa 50- i 60-latkowie są atrakcyjni dla firm handlowych i usługodawców.
magdalena lemańska
Kilka lat temu lawina skarg zalała Związek Stowarzyszeń Rady Reklamy na kampanię reklamową TelForceOne, w której starsze osoby używały akcesoriów GSM tej firmy, m.in. wpinając je jako spinki we włosy i przyznając, że nie mają pojęcia, do czego służą. Reklamę wycofano, ale dziś – nie tylko dlatego – zapewne nikt już by takiej nie przygotował.
– Widoczny jest trend konsumencki polegający na docenianiu osób starszych, pokazywaniu, że ich życie także jest ciekawe. W związku z tym rośnie obszar marketingu skierowanego albo do osób starszych, albo do młodszych, ale nakierowanego na ludzi starszych – mówi Kuba Antoszewski, rzecznik firmy badawczej MillwardBrown.
W podobnym tonie wypowiada się Szymon Śliwiński z agencji analityczno-badawczej Quest. – Rynek nie może ignorować grupy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta