Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Humor to broń przeciwko emocjom

22 stycznia 2015 | Praca i ZUS | Grażyna Ordak
Izabela Kielczyk
autor zdjęcia: M. P.
źródło: Rzeczpospolita
Izabela Kielczyk

Szef nie może być bierny wobec agresji – mówi psycholog biznesu.

Rz: Jakie emocjonalne zachowania są w pracy niepożądane?

Niewłaściwe są niczym nieuzasadnione wybuchy agresji, złości, krzyków, niepohamowanej płaczliwości. Jeśli takie zachowanie pracownika się powtarza, szef powinien wzmożyć czujność. Brak jego zdecydowanej reakcji może bowiem te stany potęgować. A to wpływa na atmosferę pracy w firmie. O ile łatwiej można wytłumaczyć np. płaczącą kobietę, bo z natury jej nastrój bardziej niż u mężczyzny zależy też od hormonów, o tyle absolutnie nie do zaakceptowania są niekontrolowane napady złości, wulgaryzmów, obrażania innych.

Które z tych zachowań są szczególnie niebezpieczne dla atmosfery pracy?

Właściwie wszystkie, ale pracodawcy szczególnie nie lubią zniechęcenia, apatii i narzekania oraz powtarzania, że „to co robimy, jest bez sensu". Takie nastroje i wypowiadane zdania szybko udzielają się pozostałym osobom, a to przenosi się na ogólną amtosferę w zakładzie. Także złość, agresja blokują pozytywne myślenie,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10046

Wydanie: 10046

Spis treści
Zamów abonament