Humor to broń przeciwko emocjom
Szef nie może być bierny wobec agresji – mówi psycholog biznesu.
Rz: Jakie emocjonalne zachowania są w pracy niepożądane?
Niewłaściwe są niczym nieuzasadnione wybuchy agresji, złości, krzyków, niepohamowanej płaczliwości. Jeśli takie zachowanie pracownika się powtarza, szef powinien wzmożyć czujność. Brak jego zdecydowanej reakcji może bowiem te stany potęgować. A to wpływa na atmosferę pracy w firmie. O ile łatwiej można wytłumaczyć np. płaczącą kobietę, bo z natury jej nastrój bardziej niż u mężczyzny zależy też od hormonów, o tyle absolutnie nie do zaakceptowania są niekontrolowane napady złości, wulgaryzmów, obrażania innych.
Które z tych zachowań są szczególnie niebezpieczne dla atmosfery pracy?
Właściwie wszystkie, ale pracodawcy szczególnie nie lubią zniechęcenia, apatii i narzekania oraz powtarzania, że „to co robimy, jest bez sensu". Takie nastroje i wypowiadane zdania szybko udzielają się pozostałym osobom, a to przenosi się na ogólną amtosferę w zakładzie. Także złość, agresja blokują pozytywne myślenie,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta