Zaostrza się walka gigantów
Gastronomia | Liderem polskiego rynku jest McDonald’s, ale AmRest depcze mu po piętach.
katarzyna kucharczyk
AmRest pochwalił się dobrymi wynikami za IV kwartał 2014 r. Przychody wyniosły 799,6 mln zł, co oznacza wzrost o 9,5 proc. w złotych i 13,9 proc. w walutach lokalnych. W całym 2014 r. sprzedaż sięgnęła 3 mld zł. W tym roku będzie jeszcze wyższa, ponieważ firma nie zwalnia tempa. Chce otworzyć 90 lokali, z czego ponad połowę w naszym regionie. Ile konkretnie przypadnie na Polskę – nie ujawnia. Teraz ma 801 lokali, z czego 320 w naszym kraju: 191 placówek KFC, 59 – Pizza Hut, 32 – Burger King i 38 Starbucks.
– W 2015 r. spodziewam się podobnego wzrostu przychodów co w roku ubiegłym oraz dalszej poprawy rentowności AmRestu – mówi Małgorzata Kloka, analityk Pekao Investment Banking....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta