Netflix chce się stać koncernem globalnym
technologie | Światowe wpływy z emitowania rozmaitych form wideo w internecie sięgną za cztery lata 56 mld dol. Sam Netflix chce podbić 200 krajów.
magdalena lemańska
Prognozy rozwoju internetowego wideo nigdy chyba nie były tak optymistyczne jak dzisiaj – skazana na wyłącznie internetową dystrybucję amerykańska satyra filmowa „The Interview" w krótkim czasie zainkasowała za pobrania i odtworzenia 40 mln dol.
Prawie 60 mln użytkowników
PwC szacuje, że do końca 2018 r. same tylko serwisy OTT (over-the-top), jak Netflix czy Hulu, odnotują na świecie wpływy przekraczające 20 mld dol. (patrz: wykres). Firma ABI Research podliczyła, że cały globalny rynek internetowego wideo (czyli także zamieszczane przez samych internautów, np. na YouTube, filmiki kręcone komórkami) w 2019 r. będzie wart już 56 mld dol., a krótkie formy wideo dadzą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta