Paczki z e-zakupami potanieją
Poczta Polska atakuje. Wyszła właśnie z nową ofertą dla e-handlu, która ma odebrać internetowych klientów InPostowi. Czy to początek wojny cenowej?
Michał duszczyk
Bitwa firm kurierskich o wart nawet 37 mld zł polski rynek e-commerce nabiera rozpędu. Do gry włączyła się właśnie Poczta Polska (PP), która 1 września ruszyła z nową ofertą dla sprzedających towary przez internet. W ramach specjalnych pakietów proponuje przesyłki wraz z opakowaniem i polisą, i to o kilka procent taniej od najtańszej oferty konkurencji. Daje też sprzedającym gwarancję doręczenia w ciągu trzech dni roboczych, a także bezpłatny zwrot.
Poczta nie ukrywa, że w ten sposób chce odebrać klientów największemu rywalowi, InPostowi. Celuje bowiem w handlujących na Allegro, a właśnie współpraca z tym największym serwisem aukcyjnym jest motorem napędowym wyników InPostu.
Walka o Allegro
Firmy kurierskie z zazdrością patrzą na kooperację InPostu z Allegro. I trudno się dziwić. Adrian Kowollik, partner w firmie analitycznej East Value Research, szacuje, że InPost miesięcznie dostarcza dla Allegro 210–250 tys. przesyłek. – To wynik pięciokrotnie lepszy niż spółka generowała jeszcze w grudniu – wyjaśnia. Jak zaznacza, usługi InPostu wykorzystywane są już w co dziesiątej transakcji w tym portalu. Według...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta