Technologie zmieniają pracę
Coraz trudniej znaleźć zajęcie, na które nie wpłynęła cyfryzacja. Stwarza to nowe wyzwania, ale i sporo szans.
Anita Błaszczak
Bankowość, ubezpieczenia, usługi turystyczne, rekrutacyjne, handel, logistyka, media i komunikacja – to tylko niektóre z sektorów, gdzie zarówno firmy, jak również ich pracownicy coraz częściej muszą przystosować się do nowych warunków, w tym do nowej konkurencji, która swój model biznesowy opiera na nowych technologiach.
– Trudno dzisiaj znaleźć branżę, której nie dotknęła cyfryzacja – ocenia Stefan Nowak, dyrektor działu transformacji cyfrowej w firmie doradczej Deloitte. Jak dodaje, ten wpływ widać choćby w zacieraniu się granic między sektorami – o ile kiedyś był jasno określony podział n.p. na spółki handlowe i dostawców oprogramowania, o tyle teraz stopniowo zanikają granice między firmami technologicznymi a wyspecjalizowanymi spółkami z różnych branż.
Nowa konkurencja
Skutki tych zmian są bardzo dobrze widoczne choćby w finansach, handlu czy w turystyce. W tegorocznych raportach Deloitte zwraca uwagę na ekspansję firm z nowej branży technologii finansowych określanej jako „fintech" (w tym m.in. portale pożyczkowe i walutowe). Korzystając z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta