Rewolucja w unijnej promocji
Kampanie poza Wspólnotą mogą liczyć na większą pomoc Brukseli. Wydłuży się lista wspieranych produktów.
BeatA drewnowska
Nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej (nr 1144/2014) dotyczące promowania żywności wyprodukowanej w Unii Europejskiej wchodzi w życie 1 grudnia 2015 r., a jego pierwsze efekty będą widoczne w przyszłym roku. Jednak organizacje branżowe chcące w dalszym ciągu korzystać ze wsparcia unijnego już teraz przygotowują się do zmian. A jest ich sporo.
Logo tak, ale....
Zmienia się sposób finansowania kampanii promocyjnych i informacyjnych. Do tej pory bez względu na to, gdzie były prowadzone, UE finansowała je w 50 proc. Kolejne 30 proc. pochodziło z budżetu krajowego, a 20 proc. dokładali producenci. Od przyszłego roku programy na rynkach pozaunijnych – wielonarodowe lub przygotowane przez organizację branżową z jednego kraju – będą mogły liczyć na 80 proc. dofinansowania z budżetu Wspólnoty. Resztę tak jak do tej pory będą musiały wyłożyć same organizacje. Programy na rynek unijny przygotowane przez jedną organizację UE sfinansuje w 70 proc.
Unijni urzędnicy stawiają na tzw. rynki trzecie, bo właśnie one mogą zapewnić wspólnotowej żywności dalszy rozwój. Tymczasem, jak podaje KE, w latach 2001–2011 zaledwie 30 proc. budżetu przeznaczonego na działania informacyjne i promocyjne dotyczyło...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta