Bunt przeciwko cyfrowym reklamom zmieni internet
Ruch Apple'a, umożliwiający blokowanie reklam poprzez system iOS9, wpisuje się w rosnącą niechęć internautów do oglądania reklam w sieci. Portale już szukają wyjścia awaryjnego.
magdalena lemaŃska
Decyzja Apple'a o tym, by najnowsza wersja jego systemu operacyjnego iOS9 umożliwiała blokowanie reklam, zaskoczyła rynek. – Apple podjął decyzję trochę dla nas niezrozumiałą – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes organizacji IAB Polska, która zrzesza firmy działające w sieci. Jak dodaje, krótkoterminowe konsekwencje tego ruchu poniosą wydawcy internetowi, ale w dalszej perspektywie zmiany odczują także internauci, którzy do tej pory umożliwiali wydawcom internetowym utrzymywanie ich witryn, bo oglądali reklamy opłacane przez reklamodawców.
Starcie z Google
Ruch Apple'a można odczytać na kilka sposobów. Na pewno jako starcie z Google (właścicielem konkurencyjnego dla iOS systemu Android), które niedawno wdrożyło nowy algorytm wyszukiwania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta