Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kontroler ma pomóc pasażerowi

09 lutego 2016 | Kraj | Janina Blikowska Joanna Ćwiek

Już nie tylko łapanie jeżdżących na gapę. W Krakowie, Łodzi, Wrocławiu zmieniają się zadania kontrolerów biletów.

Miejscy przewoźnicy coraz częściej ubierają tzw. kanarów w mundury, by łatwo było ich rozpoznać. W Krakowie od początku lutego połowa kontrolerów Renomy (50 osób) chodzi w specjalnych granatowych mundurach z logo Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT) oraz w czerwonych krawatach. Każdy ma też identyfikator.

– Taki był wymóg przetargu na kontrolę biletów w naszej komunikacji – mówi Piotr Hamarnik z ZIKiT i dodaje, że firmie zależało na tym, by pasażerowie widzieli kontrolerów i w razie potrzeby mogli zwrócić się do nich o pomoc. – Mają być oni taką mobilną informacją o komunikacji – wyjaśnia.

Kraków nie jest pierwszym miastem,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10365

Wydanie: 10365

Spis treści
Zamów abonament