Nie ma u nas hoteli z najwyższej półki
Adam Konieczny | Na rynku inwestycyjnym dominował kapitał niemiecki i francuski. Teraz okazji szukają Amerykanie – mówi szef firmy Christie & Co w Warszawie.
Rz: Szykuje się rewolucja na rynku hotelowym w Polsce. Czy wysyp nowych inwestycji będzie największy od czasów Euro 2012?
Adam Konieczny, szef firmy Christie & Co w Warszawie: Hotele stały się w ostatnim czasie ciekawą alternatywą dla wielu deweloperów związanych wcześniej z rynkiem biurowym czy handlowym.
Duża podaż powierzchni biurowej, szczególnie w Warszawie, powoduje wzrost stopy pustostanów i zachęca właścicieli gruntów do przygotowywania projektów wielofunkcyjnych z częścią hotelową. Dobre wyniki hoteli oraz nowe grupy hotelowe zainteresowane Polską zachęcają do budowy hoteli.
Jakie nowe marki, z jakimi hotelami pojawią się w Polsce?
W najbliższych latach pojawi się w Polsce wiele nowych marek, praktycznie w każdym segmencie rynku. Są to zarówno nowe marki działających w Polsce grup hotelowych, jak i zupełnie nowe podmioty.
W pierwszej grupie wymienić można np. Moxy sieci Marriott, Radisson Red sieci Carlson Rezidor czy Four Points by Sheraton sieci Starwood.
Wśród nowych podmiotów warto zwrócić uwagę na Motel One, Meininger, Leonardo, InterCityHotel.
Podobno nie ma u nas w kraju naprawdę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta