Polskie przedsiębiorstwa próbują sięgać coraz dalej
Ekspansja na dalekie rynki jest ryzykiem, ale może przynieść znacznie większe zyski niż w przewidywalnej i bezpiecznej Europie.
Adam woźniak
Polskie firmy czują się coraz pewniej na zagranicznych rynkach. Ubiegłoroczny wzrost polskiego eksportu na poziomie 7,8 proc. rok do roku i dodatni bilans handlowy pokazał, że polscy producenci stają się coraz bardziej konkurencyjni. Utrzymanie tego wysokiego tempa wymaga jednak mocniejszego zwrócenia się ku nowym rynkom.
Słabszy wzrost za pierwszy kwartał 2016 – tylko o 1,7 proc. (licząc w euro) – może być sygnałem, że główni odbiorcy polskich towarów, czyli najbardziej rozwinięte kraje Unii Europejskiej, nie będą już tak chłonni jak do tej pory.
Perspektywicznym regionem zarówno dla eksportu, jak i bezpośrednich inwestycji ma być Afryka. Szanse dla polskich producentów niesie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta