Unilever wraca do proszków
Koncern, który w latach 90. zawojował polski rynek z Polleną 2000, zamierza wrócić do gry w branży środków do prania – ze swoją globalną marką Surf.
Anita Błaszczak
Wielu Polaków do dziś pamięta kampanię reklamową „Ociec prać", którą na początku lat 90. koncern Unilever wypromował proszek Pollena 2000 – flagowy produkt przejętej przez siebie bydgoskiej fabryki Polleny. Mimo tej kampanii Pollena 2000 przegrała z globalnymi markami, którymi wtedy zachwycili się polscy konsumenci i w 2002 Unilever wycofał ją z rynku.
Koncern zrezygnował też z walki o polski rynek detergentów (choć był tam obecny z marką Coccolino), na którym karty od kilku lat rozdają niemiecki Henkel i amerykański Procter&Gamble.
Amatorzy wyższej półki
Teraz może się to jednak zmienić: Unilever wraca do gry ze znaną m.in. na Zachodzie Europy oraz w Ameryce Łacińskiej, Azji i Afryce marką Surf. Wprowadził ją właśnie do polskich sklepów.
– Chcemy ją pozycjonować jako produkt w segmencie medium, który nie tylko pierze ale także dostarcza świeżego zapachu i oferuje konsumentom nowe formaty: płyny, proszki i kapsułki w przystępnych cenach – wyjaśnia Honorata Guzińska, menedżer marki Surf (Unilever wprowadza ją w tym roku także w innych krajach naszego regionu – w Czechach na Słowacji i na Węgrzech)....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta