Pismo ogólne to prosty sposób na składanie wniosków
ePUAP daje więcej możliwości w sprawach podatkowych niż mogłoby się wydawać. Korzystając z tej platformy można prowadzić korespondencję z urzędnikami i załatwić wiele spraw, nie tracąc czasu na wizytę w urzędzie lub na poczcie.
W Dobrej Firmie z 2 czerwca omówione zostało w jaki sposób rozpocząć pracę z platformą ePUAP („Aby skrzystać z ePUAP, trzeba się najpierw zarejestrować", str. >F2). W dzisiejszym artykule wyjaśnimy jak składać wnioski z wykorzystaniem tej platformy.
W różnych urzędach są załatwiane bardzo odmienne sprawy. Inaczej wygląda postępowanie przed organem podatkowym, a czym innym charakteryzują się na przykład procedury meldunkowe. W samym tylko urzędzie miasta można między innymi: zapłacić podatek, rozgraniczyć nieruchomości, zameldować się na pobyt stały, wymienić prawo jazdy i uzyskać pozwolenie na rozbiórkę. Załatwianie tych spraw różni się zasadniczo, co musi uwzględniać ePUAP. W związku z tym instytucje udostępniają możliwość załatwiania właściwych dla siebie spraw z uwzględnieniem ich specyfiki. Opracowanych przez urzędy procedur jest zwykle niewiele. Na szczęście platforma elektroniczna przewiduje możliwość wysłania pisma ogólnego, które jest wyjątkowo użyteczne dla potrzeb podatkowych.
Pisanie podań nie jest takie trudne
Pisma składane w organach podatkowych kojarzą się najczęściej z deklaracjami, zeznaniami, informacjami oraz innymi urzędowymi drukami, które mają sformalizowaną formę. Oprócz tego ustawa z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (dalej: o.p.) daje podatnikom możliwość uruchomienia wielu procedur...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta