Sprzymierzeńcy w sporze z bankiem
Gdzie można się poskarżyć na instytucję finansową czy firmę
Janina Blikowska
Coraz więcej instytucji służy konsumentom w ich sporach z bankami czy ubezpieczycielami. I wszystkie mają co robić. O pomoc w rozwiązywaniu takich spraw można się zwrócić też do banku, gdzie często działają rzecznicy konsumentów, do UOKiK, KNF, rzecznika finansowego czy Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego. Poza tym można skorzystać z usług Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej czy miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.
Na początku czerwca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uruchomił Infolinię Konsumencką pod numerem 801 440 220.
– Umożliwia ona uzyskanie pomocy prawnej na odległość – mówi Ernest Makowski z biura prasowego UOKiK.
W godzinach od 8 do 18, od poniedziałku do piątku, prawnicy specjalizujący się w prawie konsumenckim odpowiadają na pytania i udzielają porad. Ich zakres jest szeroki, obejmuje spory ze sprzedawcami stacjonarnymi, internetowymi czy usługodawcami. W przypadkach wymagających analizy dokumentów można korzystać z bezpłatnych porad prawnych prowadzonych pod adresem porady@dlakonsumentow.pl.
Porada i interwencja
Konsumenci mogą również udać się do Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, gdzie uzyskają poradę w czasie rozmowy, przez telefon lub za pośrednictwem e-maila. Tylko w Warszawie co roku z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta