Gospodarczy impuls Euro
Sukcesy sportowe wpływają na nastroje społeczne i zachowania konsumentów. Jednak na krótko.
Anna Cieślak-Wróblewska
Jak ewentualny historyczny sukces piłkarzy, czyli wygrana Polski w meczu z Niemcami, czy nawet przejście naszej drużyny do kolejnej fazy mistrzostw Euro 2016 przełoży się na gospodarkę? Na to pytanie większość ekonomistów odpowiada zgodnie, że w krótkim okresie może się spodziewać zwiększonej konsumpcji. Zarówno takiej związanej z celebrowaniem wygranej, jak i niezwiązanej bezpośrednio ze sportem, ale wynikającej ze wzrostu poczucia narodowej dumy czy optymizmu na przyszłość.
– Istotne wydarzenia, zarówno pozytywne jak i negatywne, w tym zwycięstwa i porażki sportowe, mają bardzo duży wpływ na nastroje konsumentów i bieżącą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta