Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gospodarczy impuls Euro

16 czerwca 2016 | Ekonomia
W Polsce optymizm konsumentów jest znacznie większy niż np. konsumentów greckich
źródło: Rzeczpospolita
W Polsce optymizm konsumentów jest znacznie większy niż np. konsumentów greckich

Sukcesy sportowe wpływają na nastroje społeczne 
i zachowania konsumentów. Jednak na krótko.

Anna Cieślak-Wróblewska

Jak ewentualny historyczny sukces piłkarzy, czyli wygrana Polski w meczu z Niemcami, czy nawet przejście naszej drużyny do kolejnej fazy mistrzostw Euro 2016 przełoży się na gospodarkę? Na to pytanie większość ekonomistów odpowiada zgodnie, że w krótkim okresie może się spodziewać zwiększonej konsumpcji. Zarówno takiej związanej z celebrowaniem wygranej, jak i niezwiązanej bezpośrednio ze sportem, ale wynikającej ze wzrostu poczucia narodowej dumy czy optymizmu na przyszłość.

– Istotne wydarzenia, zarówno pozytywne jak i negatywne, w tym zwycięstwa i porażki sportowe, mają bardzo duży wpływ na nastroje konsumentów i bieżącą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10472

Wydanie: 10472

Spis treści
Zamów abonament