Większość produkcji trafia na eksport
Dla producentów AGD coraz większe znaczenie mają wydatki Polaków - mówi Adam Cich, szef Electrolux na region
Rz: Jaka jest pozycja polskich fabryk Electrolux w strukturach w Europie?
Adam Cich: Biorąc pod uwagę obecne wyniki wydaje mi się, że jesteśmy najważniejszym producentem, co nie znaczy, że przestajemy dalej się rozwijać. W tym roku zainwestujemy w rozwój potencjału naszych dolnośląskich zakładów ok. 100 mln zł. Planujemy też zwiększyć produkcję do 5 mln sztuk – rok temu z taśm zjechało 4,75 mln sztuk sprzętu.
Gdzie zainwestujecie?
Ostatnie dwa lata to spore inwestycje w rozwój specjalistycznych obszarów w naszych fabrykach. W Oławie uruchomiliśmy projekt logistyczny, w ramach którego są koordynowane dostawy do naszych zakładów w całej Europie. To bardzo prestiżowy dział, znalazło w nim zatrudnienie w sumie 150 osób. Bardzo mnie cieszy, że centrala systematycznie przesuwa do nas kolejne operacje w ramach projektów badawczo-rozwojowych. Oznacza to, że Electrolux rozwija na Dolnym Śląsku nie tylko segment produkcyjny, ale również inne, wymagające innego typu pracowników. W Żarowie powstało...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta