Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polska żywność w natarciu

24 czerwca 2016 | Ekonomia
Trzeba wzmocnić wizerunek polskiej żywności na świecie. Samo przekonanie o jej doskonałej jakości wsród producentów  nie wystarczy – zgodzili się uczestnicy IV edycji Polish Food Export Forum
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
Trzeba wzmocnić wizerunek polskiej żywności na świecie. Samo przekonanie o jej doskonałej jakości wsród producentów nie wystarczy – zgodzili się uczestnicy IV edycji Polish Food Export Forum
Bartosz Urbaniak, członek zarządu banku BGŻ BNP Paribas: - Jesteśmy przeciw polsko-polskiej wojnie cenowej  na rynku żywności za granicą. Także dlatego, że żyjemy z obrotu i jak przedsiębiorca zarabia,  to i my zyskujemy
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
Bartosz Urbaniak, członek zarządu banku BGŻ BNP Paribas: - Jesteśmy przeciw polsko-polskiej wojnie cenowej na rynku żywności za granicą. Także dlatego, że żyjemy z obrotu i jak przedsiębiorca zarabia, to i my zyskujemy
Łukasz Hołubowski, prezes Agencji Rynku Rolnego:- Musimy się skupić na jakości i tworzeniu produktów zestandaryzowanych  pod jeden rynek. Polskie firmy powinny ze sobą współpracować. Wszyscy gramy do jednej bramki.
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
Łukasz Hołubowski, prezes Agencji Rynku Rolnego:- Musimy się skupić na jakości i tworzeniu produktów zestandaryzowanych pod jeden rynek. Polskie firmy powinny ze sobą współpracować. Wszyscy gramy do jednej bramki.
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Embargo i spadek cen żywności w Europie wymuszają poszukiwanie nowych rynków przez nasz przemysł rolno-spożywczy.

Paweł Rożyński

Warunki do rozwoju eksportu były dotąd sprzyjające i Polska to wykorzystała. Jednak pojawia się coraz więcej zagrożeń – zgodzili się uczestnicy IV edycji Polish Food Export Forum organizowanego przez dziennik „Rzeczpospolita".

Polski przemysł rolno-spożywczy to potęga. Branża liczy 16 tys. firm, zatrudnia 400 tys. osób, daje 6 proc. PKB. Dominuje przetwórstwo mięsa z 22 proc. udziału, przemysł mleczarski (12 proc). i alkoholowy (10 proc.). Sektor ten wykonał imponujący skok od wejścia Polski do Unii Europejskiej. Waldemar Sochaczewski, dyrektor Departamentu Rynków Rolnych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi przytaczał świadczące o tym liczby. Na branżę przypada już 13,2 proc. polskiego eksportu, który wyniósł w ubiegłym roku 23,6 mld euro. Tymczasem jeszcze w 2004 roku było to tylko 5,2 mld. Największym odbiorcą polskiej żywności są Niemcy, do których eksport wynosi 5 w mld euro, W. Brytania – 2 mld i Czechy – 1,5 mld. – Nie możemy pozostawać w zachwycie. Utrzymanie w najbliższych latach ubiegłorocznego tempa wzrostu eksportu, które wyniosło blisko 8 proc., byłoby sytuacją idealną. To duże wyzwanie, biorąc pod uwagę liberalizację rynków i utratę przewagi kosztowej – mówił Waldemar Sochaczewski.

Michał Koleśnikow, dyrektor departamentu analiz ekonomicznych, sektorowych i rynków rolnych banku BGŻ BNP Paribas, wskazywał na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10479

Wydanie: 10479

Spis treści
Zamów abonament