Cud natury z lotniskiem w pakiecie
Niezależnie od tego, czy i gdzie ostatecznie powstanie centralne lotnisko, port Olsztyn-Mazury może być spokojny.
Oczywiście pod warunkiem, że rozwój lotniska otrzyma wsparcie regionu w postaci nowoczesnej infrastruktury turystycznej. I wszystko wskazuje, że tak się stanie. Szymany operują od niespełna 9 miesięcy, a prognozy, co do których spełnienia nie ma wątpliwości, wskazują na obsłużenie w tym roku 30 tys. pasażerów. To lokowałoby najmłodsze polskie lotnisko na 13. miejscu wśród 15 portów obsługujących ruch regularny. Tuż za Bydgoszczą, Łodzią i Lublinem, a przed Babimostem oraz Radomiem. W prognozach jest dojście do 0m5 mln pasażerów do 2025 r. Dziesięć lat później mazurski port ma osiągnąć rentowność.
Kiedy teraz patrzymy na wzbijające się w niebo samoloty Wizz Air i zapowiedzi Ryanair, te plany wyglądają na bardzo realne. Na razie od 20 stycznia, kiedy Olsztyn Mazury odprawiły pierwszego pasażera, wyleciało stamtąd 22 tys. osób i wykonano...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta