Wyłuskać najlepszych na rynku
Przedsiębiorcy coraz częściej stawiają na nowoczesne metody rekrutacji, np. poprzez aplikacje mobilne. To sposób na tanie i szybkie „namierzenie” właściwych kandydatów.
Anna czyżewska
Zastąpienie tradycyjnych metod nowoczesnymi narzędziami nie tylko usprawnia rekrutację, ale przede wszystkim odciąża budżet firmy – wysłanie SMS do kandydata to oszczędność i czasu, i pieniędzy. Zrezygnowanie z publikacji ogłoszeń na kilku portalach internetowych czy odejście od współpracy z pośrednikami jest eksperymentem, który finansowo może się opłacać. Małe i średnie przedsiębiorstwa, które nie dysponują wyspecjalizowanym zespołem HR i nie mogą sobie pozwolić na wynajęcie agencji rekrutacyjnej, zyskają najwięcej. Kluczem jest odpowiednie targetowanie i skracanie procesu poszukiwań.
Szybko, tanio, efektywnie
Automatyzacja i aktywność dwóch stron rekrutacji to filary nowoczesnego komunikowania za pomocą urządzeń mobilnych. Na rynku dostępne są aplikacje do bezpośredniego wyszukiwania kandydatów na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie. Pracodawca zainteresowany konkretnym profilem może nawiązać kontakt za pomocą jednego kliknięcia. Firmy mają też dostęp do tysięcy niskowykwalifikowanych kandydatów do pracy w gastronomii, sprzedaży, logistyce, usługach dzięki takim aplikacjom, jak Jobsquare. Technologia odpowiada więc na potrzeby wszystkich przedsiębiorców.
– Szukanie pracowników trzeba traktować jako proces, który przynosi wymierną korzyść firmie,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta