Dzieci stawiają na telewizję
Co trzeci rodzic nie interesuje się tym, co ich dziecko ogląda w telewizji, są bardziej czujni wobec Internetu.
Aż 93 proc. dzieci używa tabletu, połowa ma własny smartfon, a 41 proc. komputer lub laptop. Jednak mogą z nich korzystać mniej swobodnie niż z telewizji, bo do niej rodzice mają więcej zaufania niż do internetu.
Iluzoryczna kontrola
Choć dorośli twierdzą, że pilnują czasu, który ich pociechy spędzają przed telewizorem, to 42 proc. już nie kontroluje oglądanych przez dzieci treści – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Cartoon Network, dziecięcego kanału telewizyjnego. Wyniki poznała „Rzeczpospolita".
Sondaż objął 526 dzieci od sześciu do 12 lat i ich rodziców z całego kraju. Analogiczne badania wykonano w Niemczech. Porównania zaskakują.
Świat cyfrowy oferuje dziś najmłodszym wiele możliwości zabawy i edukacji. Jednak dla 40 proc. dzieci w Polsce to telewizja jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta