Młodym Polakom marzy się własna firma
Większość polskich nastolatków chciałoby w przyszłości wystartować z własnym biznesem i wierzy, że przedsiębiorczości można się nauczyć.
Możliwość uzyskania większych dochodów i większa samodzielność to główne czynniki, które skłaniają młodych Polaków do prowadzenia własnej firmy. Na start w biznesie ma ochotę ponad połowa polskich nastolatków, przedstawicieli tzw. generacji Z – informuje Raport z Ogólnopolskiego Badania Przedsiębiorczości wśród Młodzieży, które przeprowadziła Fundacja Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości dr. Bogusława Federa.
Badanie, które objęło ponad 2800 uczniów w wieku 16-17 lat w 39 szkołach ponadgimnazjalnych w Polsce dowodzi, że choć przedsiębiorczymi ambicjami wykazują się przede wszystkim chłopcy(56,5 proc. z nich zamierza założyć własną firmę), to chęci do pracy „na swoim" ma też ponad połowa (50,5 proc.) dziewcząt. – Młodzi Polacy myślą o prowadzeniu własnej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta