Trolle Putina w grze o Biały Dom
Miliony Amerykanów padły w 2016 r. ofiarą propagandy Kremla – dowodzą raporty mediów społecznościowych.
Relacja z Nowego Jorku
Za znaczną częścią dyskusji społecznych i politycznych w mediach społecznościowych oraz inicjowanych tam wydarzeń odpowiedzialni byli użytkownicy związani z kręgami kremlowskimi.
W miesiącach przed wyborami prezydenckimi w 2016 r. na Facebooku powstało 13 publicznych kont, powiązanych z Internet Reserach Agency – rosyjskim podmiotem odpowiedzialnym za rozprzestrzenianie informacji sterowanych przez Kreml i mających na celu wpłynięcie na wynik wyborów.
Agencja ta czasem nazywana jest „farmą trolli", bo zatrudnia ludzi, którzy za pomocą fałszywych kont sterują dialogiem w mediach społecznościowych.
Farma trolli
Oprócz inspirowania dyskusji tworzyli zapowiedzi i zaproszenia na polityczne wydarzenia, które zobaczyło 338 300 osób; ponad 62 500 wskazało chęć uczestniczenia w nich poza wirtualną rzeczywistością, a tysiące innych wyraziło zainteresowanie nimi. Takie dane znalazły się w raporcie Facebooka przekazanym senackiej komisji ds. wywiadu i opublikowanym w ubiegłym tygodniu.
Nie da się określić, ile osób stawiło się na wiecach wyborczych anonsowanych przez Kreml na Facebooku. Gazeta „The...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta