Jak uczyć młodzież praktycznych umiejętności?
Młodzi ludzie chcą działać. Tworzenie szkolnych projektów to dla nich szansa na rozwój i lepszą pracę w przyszłości.
Można uczyć przedsiębiorczości, prowadząc wykłady przy tablicy. Ale można także zachęcać młodych do działania, tworzenia własnych projektów, a nawet budowania startupów. Tę drugą metodę wykorzystuje w swojej pracy jeden z bohaterów kampanii edukacyjnej fundacji Social Wolves: Bartosz Małecki, nauczyciel przedsiębiorczości w Bednarskiej Szkole Realnej, który w ramach ogólnopolskiej olimpiady z projektów społecznych „Zwolnieni z teorii" uczy swoich uczniów przedsiębiorczości.
– Zanim zacząłem uczyć w szkole, przez 12 lat prowadziłem działalność gospodarczą. Zauważyłem wtedy, jak duże problemy z wejściem na rynek pracy mają absolwenci – opowiada Małecki. – Dlatego postanowiłem, że będę prowadził swoje zajęcia w jak najbardziej praktyczny...
Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta