Klient pośrednika lepiej zabezpieczony
Na początku wakacji, 1 lipca, wejdzie w życie nowa ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Dzięki niej interesy turystów kupujących wyjazdy u internetowych pośredników będą lepiej zabezpieczone.
Marzena German
Ustawa wprowadza do polskiego prawa nową dyrektywę Unii Europejskiej. Podobne zasady będą więc obowiązywały we wszystkich krajach wspólnoty.
Europejski ustawodawca stwierdził, że w związku z dynamicznym rozwojem usług turystycznych i nowych form ich sprzedaży niezbędne jest wprowadzenie nowych regulacji. Chodzi głównie o to, że podróżni zaczęli masowo korzystać z usług internetowych pośredników. Kupując u nich przelot, zakwaterowanie czy inne usługi, nie mają zabezpieczenia finansowego, które działa przy zakupie imprezy turystycznej w biurze podróży.
Impreza turystyczna to co najmniej dwie powiązane ze sobą usługi, na przykład hotel i bilety lotnicze czy przejazd autokarem. Tego typu wycieczki sprzedają od lat touroperatorzy, a ich klienci są zabezpieczeni na wypadek niewypłacalności tych firm na dwa sposoby. Po pierwsze, każdy legalnie działający touroperator musi mieć gwarancję ubezpieczeniową (lub bankową, albo podobne zabezpieczenie). Po drugie, powinien on płacić składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Jeśli zdarzy się, że biuro podróży będzie miało kłopoty, jego klienci szybko odzyskają wpłacone pieniądze.
U...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta