Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Upały i mundial pachną piwem

25 czerwca 2018 | Pierwsza strona
źródło: Rzeczpospolita

Obecny sezon może być dla branży browarniczej najlepszy od lat. Bardzo pomogły jej piłkarskie mistrzostwa świata, wczesne lato i nowe mody.

– W 2018 r. widzimy wyraźną poprawę w sprzedaży piwa w Polsce, co jest m.in. efektem upalnego maja – mówi Jan Domański, rzecznik Grupy Eurocash prowadzącej sieci Lewiatan czy abc.

Najbardziej zyskują browary regionalne i te zajmujące się produkcją rzemieślniczą. Z udostępnionych „Rzeczpospolitej" przez firmę Nielsen danych wynika, że ciągu roku (okres kwiecień–kwiecień) ich sprzedaż wzrosła odpowiednio o 5,3 i 41,8 proc.

Piwo to zdecydowanie największa kategoria spożywcza na rynku, Polacy wydają na nie ponad 15,5 mld zł w skali roku. ©℗

Wydanie: 11085

Wydanie: 11085

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Studiuj u najlepszych

Zamów abonament