Darmowy zwrot napędza branżę logistyczną
usługi | DPD uruchamia w swoich punktach odbioru paczek sieć przymierzalni. To odpowiedź na nowy trend w e-handlu. Zainteresowanie innowacyjną ofertą kurierskiej firmy rośnie w obłędnym tempie. MICHAŁ DUSZCZYK
W punktach nadawania i odbioru przesyłek DPD Pickup francuska firma kurierska będzie otwierać przymierzalnie – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Dzięki temu osoby kupujące online np. buty czy sukienki będą mogły od razu zwrócić towar, który im nie pasuje.
W ramach pilotażu działają już cztery takie punkty: w Gdańsku, Katowicach, Warszawie i we Wrocławiu. Wyniki są zaskakujące. – Z każdym kolejnym miesiącem liczba zwrotów przymierzonych zamówień rośnie średnio o około 50 proc. – mówi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.
Jak ustaliliśmy, spółka planuje szybko wprowadzić nową usługę w kolejnych swoich punktach. – Chcemy, aby przymierzalnie stały się standardem w naszej sieci – przyznaje prezes DPD Polska.
Niedrogi eksperyment
Potężne wzrosty popularności przymierzalni to efekt niedawnego startu tej usługi. – Oczywiście zaczynaliśmy od pojedynczych przypadków, ale coraz więcej konsumentów spędzających dzień pracy np. w dzielnicy biznesowej na warszawskim Mokotowie odbiera zamówienie w naszym punkcie Pickup, mierzy ubranie na miejscu i dokonuje szybkiego zwrotu, jeśli ma takie życzenie – wyjaśnia Rafał Nawłoka.
Eksperci przekonują, że o tym, czy taka usługa się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta