Wykończą i ubezpieczą na życie
Rynek pierwotny | Co dla klientów zrobią firmy sprzedające mieszkania
Sprzedaż mieszkań, choć nadal bardzo dobra, maleje. Spowolnienie na rynku nieruchomości wydaje się nieuchronne. Czy deweloperzy zaczną się bić o klientów wyszukanymi ofertami?
– W przyszłym roku, jeśli sprzedaż nowych lokali będzie nadal spadać, przybędzie promocji. Mogą się pojawić znane już wcześniej, np. darmowa komórka lokatorska – mówi Marcin Krasoń, analityk Home Brokera. – Większe parcie na sprzedaż deweloperzy mają przed końcem roku, co także przejawia się promocjami. I tak np. we wrocławskiej inwestycji Bacciarellego 54 obniżono ceny nawet o 30 tys. zł. Ostatnie lata to okres świetności rynku deweloperskiego. Mieszkania sprzedawały się jak ciepłe bułeczki, a w takich warunkach nie ma co liczyć na jakieś wyszukane zachęty – komentuje.
Idą na rekord
Także Jarosław Jędrzyński, ekspert portalu RynekPierwotny.pl, przewiduje, że dalszy spadek sprzedaży mieszkań spowoduje, że promocje będą przybierać na sile.
– Sprowadzają się one do obniżek cen lokali, darmowych miejsc postojowych, wykończenia mieszkania, wyposażenia kuchni – mówi. – Rzadko się zdarza okresowe zwolnienie z płacenia czynszu. Częściej można liczyć na czasowe ubezpieczenie przez dewelopera nabytego u niego mieszkania. Firmy obdarowują też klientów bonami na zakup materiałów wykończeniowych i dekoracyjnych –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta