Dobroczynność nie tylko od święta
rozmowa | Karol Krzyczkowski, menedżer projektów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Czym gwiazdkowa dobroczynność w firmach różni się od inicjatyw, które są podejmowane poza świętami?
Karol Krzyczkowski: Z punktu widzenia osób zarządzających CSR w firmach święta to czas, który daje dużą motywację pracownikom. Odzywają się wtedy w ludziach odruchy związane z pomaganiem. Jeśli więc firma decyduje się na to, by uruchomić w tym okresie jakieś działanie społeczne, to dzięki świątecznej atmosferze jest to znacznie ułatwione. Specjaliści od CSR, którzy zwykle muszą najpierw zbudować motywację zespołu do działania, teraz muszą ją tylko odpowiednio ukierunkować. I to jest najistotniejsza różnica. Pomagając, zwykle myślimy o kupnie prezentu, pamiętajmy jednak, że nie zawsze jest to dobre rozwiązanie. Bo jeśli prezent ma być formą pomocy, to pomagać trzeba nie tylko z sercem, ale i z głową.
Przecież prezenty na ogół wywołują zadowolenie na twarzy obdarowywanego?
Działając grupowo, warto się zastanowić, dlaczego chcemy pomagać akurat tym, a nie innym potrzebującym, co chcemy przez tę pomoc osiągnąć, jak bardzo możemy się zaangażować i najważniejsze: skąd będziemy wiedzieli, że pomogliśmy?...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta