Opóźniony pociąg nadbałtycki
Litwa, Łotwa i Estonia lepiej radzą sobie z budową Rail Baltica. U nas modernizacja się ślimaczy – twierdzi NIK.
Na modernizacji linii kolejowej Rail Baltica mają skorzystać podróżni, kierowcy i region. Jednak NIK alarmuje, że projekt ma poślizg, i doszło przy nim do działań niegospodarnych. A eksperci uważają, że w krajach nadbałtyckich prace posuwają się sprawnie, u nas – przeciwnie.
Zbędne wydatki
Polski odcinek Rail Baltica to 341 km trasy kolejowej z Warszawy przez Białystok, Ełk i Suwałki do granicy z Litwą w Trakiszkach. Dotąd ukończono prace na odcinku z Warszawy do Sadownego (66 km) i rozpoczęto je na kolejnym – z Sadownego do Czyżewa (35 km). Na pozostałych trwają prace projektowe. W połowie 2018 r. realizowano 99 projektów, a wartość zawartych umów wyniosła 2,5 mld zł.
Czytaj także: Ważny rok dla Rail Baltica
Według NIK zaawansowanie byłoby lepsze, gdyby nie nieprawidłowości. Główny zarzut: brak spójnej koncepcji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta