Głębokie spadki zamówień i przerwy w produkcji rujnują branżę motoryzacyjną
O blisko jedną trzecią może spaść w tym roku eksport polskiej motoryzacji, który w 2019 r. osiągnął rekordowy poziom 27,85 mld euro. W części produkcyjnej branży zaczęły się zwolnienia. O przetrwanie walczą firmy usługowe.
To będzie dramatyczny rok dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Zatrzymanie wskutek epidemii produkcji w europejskich fabrykach samochodów już bardzo mocno przekłada się na produkcję w Polsce części i komponentów, odpowiadających za ponad 45 proc .motoryzacyjnego eksportu. Według opublikowanego w poniedziałek raportu firmy analitycznej AutomotiveSuppilers.pl, niemal wszyscy dostawcy zawiesili działalność. Jedynie nieliczni produkują dla klientów w Chinach lub w Turcji. – Pierwsze redukcje miejsc pracy są już za nami. Praktycznie do zera spadła liczba pracowników tymczasowych w przemyśle motoryzacyjnym – mówi Rafał Orłowski, partner w AutomotiveSuppliers.pl. Fala grupowych zwolnień w sektorze jest już praktycznie nieuchronna. W firmach,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta