Zamyka się celny szlaban dla interesów polsko-brytyjskich
W handlu z Wielką Brytanią nastąpi rewolucja. Jej koszty zależą od negocjacji Londynu z Brukselą.
Gigantyczne kolejki ciężarówek u wlotu do tunelu pod kanałem La Manche zostały wywołane przez kontrole wirusowe, ale za kilka dni mogą się one powiększyć, gdy Wielka Brytania oddzieli się od reszty kontynentu szlabanem celnym. 31 grudnia zakończy się bowiem okres przejściowy w regulacjach celnych i podatkowych, utrzymujący dla celów fiskalnych fikcję członkostwa Wyspiarzy w UE.
Opłaty na Kanale
Brexit w sprawach handlowych będzie poważną zmianą dla tych przedsiębiorców, którzy dotychczas bez większych kłopotów handlowali z kontrahentami na Wyspach. Od 1 stycznia wszystkie towary trzeba będzie zgłaszać do urzędów celnych, tak jak w przypadku handlu z krajami spoza UE.
Do tego trzeba się zarejestrować na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) i uzyskać specjalny numer EORI. Kto jeszcze tego nie zrobił, powinien o to zadbać jak najszybciej. Jak ogłosiła Krajowa Administracja Skarbowa, w dniach 28–31 grudnia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta