Firmy są świadome swojego wpływu na rozwój społeczny
Zaangażowanie polskiego biznesu w walkę z pandemią i we wsparcie uchodźców z Ukrainy dowodzi, że przedsiębiorstwa, zwłaszcza te duże, dostrzegają wagę swojej roli w społeczeństwie.
Na wrześniowym Zgromadzeniu Ogólnym ONZ ma zostać przedstawiony raport dotyczący wsparcia biznesu, w tym szczególnie polskich firm, dla Ukrainy.
– Chcemy pokazać fenomen masowej i powszechnej pomocy biznesu na tak ogromną skalę. Pomagały wszystkie firmy, od małych firm rodzinnych po globalne korporacje, i była to pomoc w każdej formie. Od wsparcia finansowego po wsparcie rzeczowe – podkreśla Kamil Wyszkowski, dyrektor wykonawczy UN Global Compact Network Poland, polskiej sieci największej na świecie inicjatywy skupiającej zrównoważony biznes, która przygotowuje raport.
Jak ocenia prof. Bolesław Rok, etyk biznesu z Akademii Leona Koźmińskiego, polskie firmy coraz częściej zaczynają zdawać sobie sprawę ze swojego wpływu na rozwój społeczny i z jego znaczenia. Ten wpływ jest zarówno wewnętrzny (dotyczy zapewnienia bezpieczeństwa finansowego, dobrostanu i rozwoju pracowników), jak i zewnętrzny – wywierany przez firmy na regiony i kraje, w których działają.
Płacąc różnego rodzaju podatki przedsiębiorstwa dostarczają środki na zapewnienie usług publicznych, m.in. edukacji i służby zdrowia. Na tę rolę rzetelnego podatnika coraz większą uwagę zwracają w ostatnich latach politycy (przykładem są unijne próby zmuszenia globalnych gigantów technologicznych do płacenia podatków...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta