Planujemy wprowadzenie kolejnych produktów
Jesteśmy silnie zakorzenioną i uwielbianą przez konsumentów w Polsce marką – mówi Natalia Stroe, dyrektor generalna Polski i krajów bałtyckich w Coca-Cola Poland Services.
Jak pani ocenia obecną koniunkturę na rynku napojów? W jakich kategoriach spożycie rośnie, a w jakich spada?
Ostatni rok, a nawet ostatnich kilka lat, był dla całego sektora spożywczego wielkim wyzwaniem. Pandemia, wojna w Ukrainie, historycznie wysoka inflacja, rosnące ceny surowców i produkcji czy przerwane łańcuchy dostaw wymusiły konieczność zrewidowania i zmiany strategii biznesowych. Z kolei narastająca niepewność i strach przed tym, co dalej, sprawiły, że nastroje społeczne przestały sprzyjać konsumpcji. To wszystko spowodowało spadek wolumenu sprzedaży w dziesięciu spośród 15 kluczowych kategorii na rynku spożywczym.
Optymizem napawa jednak koniunktura na rynku napojów. W 2022 roku możemy zaobserwować pozytywną dynamikę i wzrost o niemal 2 proc. od początku roku. Wynik ten zawdzięczamy głównie dwóm kategoriom: napojów gazowanych i energetyzujących. Warto dodać, że zwłaszcza te pierwsze podnoszą się po efektach wprowadzenia tzw. podatku cukrowego, który de facto jest przecież podatkiem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta