Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Drogowy transport pod prądem

30 listopada 2022 | Dodatek | Adam Woźniak
Elektryczne samochody dostawcze będą wymagać efektywnych źródeł zasilania w całym łańuchu logistyki
autor zdjęcia: Alex Kraus/Bloomberg
źródło: Rzeczpospolita
Elektryczne samochody dostawcze będą wymagać efektywnych źródeł zasilania w całym łańuchu logistyki
60 proc. floty kurierskiej DHL do 2025 r. będzie miało napęd elektryczny
autor zdjęcia: Tupungato/shutterstock
źródło: Rzeczpospolita
60 proc. floty kurierskiej DHL do 2025 r. będzie miało napęd elektryczny

Elektryczne samochody dostawcze już teraz mają być w eksploatacji tańsze od tego rodzaju pojazdów z silnikiem diesla.

Drogowy transport przestawia się na zeroemisyjne napędy. Floty elektrycznych pojazdów rosną przede wszystkim w miastach, o czym zdecydują nie tylko względy środowiskowe, ale także ekonomiczne. Według badań Dataforce przeprowadzonych w sześciu krajach odpowiadających za 76 proc. nowych samochodów dostawczych sprzedawanych w Europie (Francja, Niemcy, Włochy, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania), elektryczne samochody dostawcze już teraz mają być tańsze w porównaniu z samochodami z silnikiem Diesla, co wynika z analizy całkowitego kosztu ich zakupu i eksploatacji w Polsce. Problemem jest jednak mała podaż tego rodzaju aut, co sprawia, że mają zaledwie 3-proc. udział w sprzedaży.

Na inwestycje w elektryczne samochody dostawcze decydują się zwłaszcza firmy kurierskie. Do końca tego roku 100 samochodów dostawczych Ford E-Transit trafi do firmy kurierskiej GLS. Ma to być krok w kierunku jej całkowitej zeroemisyjności, którą GLS chce osiągnąć do 2045 r. Już teraz w sortowniach pod Warszawą oraz w Strykowie pod Łodzią 85 proc. energii wykorzystuje się z OZE – biomasy, wody oraz instalacji fotowoltaicznych.

DHL Express zapowiedział, że do 2025 r. 60 proc. pojazdów kurierskich firmy w Polsce będzie miało napęd elektryczny. Z kolej jeszcze w ub.r. DPD Polska mocno powiększyła flotę elektrycznych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12433

Wydanie: 12433

Spis treści

Reklama

Dodatek

Atomowe otwarcie polskiego rządu
Bankowe przyspieszenie w zielonych finansach
COP27: ciszej nad węglem i ropą
Chcemy mieszkać w zrównoważonym i przyjaznym otoczeniu
Coraz więcej śmieci zmienia się w surowiec
Cztery kroki do zielonej kolei
Czyste samochody nie budzą kontrowersji
Drogowy transport pod prądem
Duże ambicje małego atomu
ESG w centrum uwagi biznesu
Fundament przyszłej stabilności systemu energetycznego
In memoriam: Wojciech Dutka
In memoriam: prof. Krzysztof Skóra
Jeszcze długa droga do ideału
KAPITUŁA ZIELONYCH ORŁÓW „RZECZPOSPOLITEJ”
Kartony po mleku i sokach w systemie kaucyjnym?
Konsumenci, choć oszczędzają, są bardziej świadomi ekologicznie
Nagroda – firmy: Solaris Bus&Coach
Nagroda – nowoczesne technologie dla ekologii nagroda: SolHotAir
Nagroda – organizacje ekologiczne nagroda: Koalicja Ratujmy Rzeki
Nagroda – samorządy: Bielsko-Biała
Nagroda – samorządy: Katowice
Najtańsza energia na świecie to ta, której nie zużywamy
Najwyższy czas na kosztowną ekotransformację nieruchomości
Nestlé Polska: kolejne kroki na drodze do zerowej emisji netto
Nieustannie inwestujemy w zrównoważony rozwój
Niski koszt mocy z wolno płynącej wody
Niskoemisyjność w całym cyklu życia produktu rur PE
Obojętność i kurczące się zasoby
Paliwa kopalne nadal górą
Państwo w stanie suszy hydrologicznej
Polskie firmy polubiły ESG
Popyt na e-auta w Polsce hamuje brak ładowarek
Rewolucja mocno zahamowała
Rok straconych możliwości
Samorządy czeka jeszcze więcej pracy
Start-upy motorem napędowym nowych zielonych technologii
Transformacja energetyczna to proces długoterminowy
Transport przyszłości – czas na Zieloną Kolej
Tytan: Antoni Kostka
Tytanka: Mira Stanisławska-Meysztowicz
Ubiegłoroczni laureaci
Walka o klimat trwa, ale wymaga wsparcia w regulacjach
Wszystko zależy od energii
Wyróżnienie poza kategoriami: Polski Związek Wędkarski
Wyróżnienie – firmy: Goodvalley
Wyzwania klimatyczne już dzisiaj wymagają realnych działań
Zacięta batalia o obowiązki biznesu
Zielone Orły na trudne czasy
Zima, która mrozi, ale również dusi
Zmiana oświetlenia na LED to realna oszczędność energii
Zmiany klimatyczne 2022: sytuacja się pogarsza
Zamów abonament