Land Rover Defender: od teraz dla ośmiu osób
Defender zaliczył bardzo udany powrót na rynek. Każda z trzech wersji stworzona została tak, żeby mieć jak najmniejszą liczbę konkurentów na rynku.
Użycie w przypadku Defendera słowa legenda nie będzie nadużyciem. Bo niejeden egzemplarz protoplasty Defendera – Seria 1 z 1949 roku – jeździ do dzisiaj po afrykańskiej prerii i już samo to czyni go wyjątkowym. Jest to model inspirowany i po części zbudowany na pozostałych po II wojnie światowej elementach i częściach Jeepa Willysa.
Pod nazwą Defender zaistniał w 1983 roku i też zapisał się na kartach historii motoryzacji jako auto nie do zdarcia, które produkowane było z marginalnymi poprawkami przez 33 lata, a to bardzo zacny wynik w motoryzacji. Konkurenci zdążyli przez ten czas wyprodukować pięć generacji któregoś ze swoich modeli albo w ogóle już o nim zapomnieć. Defender był, żył i miał się dobrze. Wsławił się nie tylko swoją długowiecznością. To auto służyło w kilku armiach świata,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta