Nieustannie inwestujemy w zrównoważony rozwój
O recyklingu i dążeniu Coca-Coli do zerowej emisji netto mówią Natalia Stroe, dyrektor generalna Coca-Cola Services Polska i kraje bałtyckie, oraz Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.
Jakie są cele Coca-Coli w zakresie redukcji odpadów?
Natalia Stroe: Co roku w Polsce na rynek trafia ok. 200 tys. ton opakowań PET, ale poziom recyklingu tego materiału jest wciąż stosunkowo niski i wynosi ok. 50 proc. Celem i obowiązkiem producentów napojów jest zebranie co najmniej takiej ilości opakowań, jaka jest wymagana przez prawo. Zgodnie z unijną dyrektywą SUP obowiązkowe poziomy zbiórki dla PET wynoszą 77 proc. w 2025 r. i 90 proc. w 2029 r.
My jednak idziemy o krok dalej. W ramach globalnej ambicji Świata Bez Odpadów, która stanowi fundament naszej działalności, do 2030 r. zamierzamy zebrać i poddać recyklingowi tyle opakowań konsumenckich, ile trafia od nas do konsumentów.
Chcemy, aby każde opakowanie po naszych produktach miało więcej niż jedno życie.
W październiku przedstawiony został nowy projekt ustawy o systemie kaucyjnym w Polsce. Jak go oceniacie? Czy w zaproponowanym kształcie sprzyja osiągnięciu tych celów, czy raczej je utrudnia?
Jaak Mikkel: Efektywny system...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta