Jak zwiększyć sprzedaż na etapie po-checkout?
Dodanie produktu do koszyka sklepu to dopiero pierwszy krok do wzrostu wyników.
Odpowiednio zorganizowane procesy posprzedażowe pozwalają nie tylko zwiększyć grupę lojalnych, powracających klientów, ale dają również szansę na pozyskanie nowych. Warto jednak zadbać w tym obszarze o automatyzację i optymalizację procesów po-checkout. Skorzystanie z dostępnych na rynku rozwiązań może znacznie przełożyć się na wzrosty w e-commerce.
W polskich sklepach internetowych zakupy robi aż 87 proc. badanych. Dane na temat udziału handlu e-commerce w całości sprzedaży potwierdzają, że Polacy chętnie i masowo wybierają możliwość dokonania zakupu w e-sklepie. Zachęca ich do tego całodobowa dostępność oraz atrakcyjniejsze ceny niż w sklepie stacjonarnym. Sukcesywnie wzrasta również zaufanie – w 2019 roku co czwarty badany (26 proc.) wskazywał ten czynnik jako decydujący o zakupie, zaś w 2022 roku już co trzeci (32 proc.). Konsumenci dostrzegają także zalety w kontekście procesów posprzedażowych, a wśród czynników motywujących ich do robienia zakupów online wymieniają m.in.: wygodę, dobre warunki dostawy oraz zwrotów. Jednak jak wynika z raportu Gemius, kupujący dostrzegają również problemy, z którymi zdarza im się mierzyć na etapie oczekiwania na przesyłkę, w tym: długi czas realizacji dostawy produktu, reklamy czy wysokie koszty dostawy.
Odpowiednia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta