Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wyzwania dla trade marketingu

16 maja 2023 | Biznes | Grzegorz Gawin

Najczęściej spotykanymi akcjami promocyjnymi są konkursy sprzedażowe i programy motywacyjne.

Myśląc o akcjach promocyjnych, intuicyjnie większość z nas skupia się na tym, co widzi w sklepach, zarówno stacjonarnych, jak i online. Jest to jednak jedynie wierzchołek góry lodowej. Prawdziwa walka odbywa się na etapie wprowadzenia produktu do sprzedaży w konkretnych kanałach dystrybucji. Starcie to można wygrać, stosując promocje i schematy motywacyjne skierowane do handlowców, przedstawicieli dystrybutorów i sklepów.

Takie akcje promocyjne są bardzo skuteczne w przypadku sprzedaży pośredniej, jeśli jest ona prowadzona do punktów stacjonarnych, nie sprawdzą się jednak, jeśli są to niemal wyłącznie sklepy wielkopowierzchniowe lub online. Najczęściej spotykanymi i najskuteczniejszymi rodzajami akcji promocyjnych są konkursy sprzedażowe i programy motywacyjne, czasem w formie grywalizacji. Są to relatywnie proste schematy, w ramach których wyróżnia się najlepszych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12571

Wydanie: 12571

Spis treści
Zamów abonament