Wyzwania dla trade marketingu
Najczęściej spotykanymi akcjami promocyjnymi są konkursy sprzedażowe i programy motywacyjne.
Myśląc o akcjach promocyjnych, intuicyjnie większość z nas skupia się na tym, co widzi w sklepach, zarówno stacjonarnych, jak i online. Jest to jednak jedynie wierzchołek góry lodowej. Prawdziwa walka odbywa się na etapie wprowadzenia produktu do sprzedaży w konkretnych kanałach dystrybucji. Starcie to można wygrać, stosując promocje i schematy motywacyjne skierowane do handlowców, przedstawicieli dystrybutorów i sklepów.
Takie akcje promocyjne są bardzo skuteczne w przypadku sprzedaży pośredniej, jeśli jest ona prowadzona do punktów stacjonarnych, nie sprawdzą się jednak, jeśli są to niemal wyłącznie sklepy wielkopowierzchniowe lub online. Najczęściej spotykanymi i najskuteczniejszymi rodzajami akcji promocyjnych są konkursy sprzedażowe i programy motywacyjne, czasem w formie grywalizacji. Są to relatywnie proste schematy, w ramach których wyróżnia się najlepszych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta