Oto technologie, które zawiodły oczekiwania
Coś poszło nie tak. Te rozwiązania albo weszły na rynek zbyt wcześnie i poprostu wyprzedziły swoją epokę albo ich innowacyjność okazała się ślepą uliczką.
Konieczność zakładania specjalnych gogli, by doświadczyć wirtualnego świata, a do tego zawroty głowy i mdłości - to może być bariera, dla której, wbrew wieloletniemu zaklinaniu ekspertów, technologia VR nie stała się powszechna. Skądś ten scenariusz znamy. Podobnie było z telewizorami 3D, które niechciane umarły śmiercią naturalną. Nie oznacza to, że taki los czeka VR. Systemy wirtualnej rzeczywistości skutecznie zagospodarowują niszę, poza tym ewoluują w stronę rzeczywistości rozszerzonej (AR) i tzw. mieszanej (MR). Losy wielu technologii ciężko przewidzieć i przesądzić o ich sukcesie. Jest wiele przykładów pozornie przełomowych rozwiązań, które nie miały szczęścia podbić rynku, niektóre wciąż czekają na swój moment, gdyż najzwyczajniej pojawiły się zbyt wcześnie.
Druk przestrzenny, systemy VR, zakrzywione ekrany, Blu-ray, telewizja 3D i metaverse - każda z tych innowacji ma swoją historię i inne perspektywy rozwoju. Łączy je jednak wspólny mianownik: zawiodły oczekiwania.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta