Sztuczna inteligencja na wyciągnięcie ręki
| Polskie przedsiębiorstwa z dużą otwartością podchodzą do wprowadzenia narzędzi opartych na sztucznej inteligencji – wynika z badania EY „Jak polskie firmy wdrażają AI”. Ten proces zakończyło już 20 proc. organizacji, a kolejne 42 proc. jest w jego trakcie. Firmy skupiają się przede wszystkim na rozwiązaniach z zakresu obsługi klienta (50 proc.), sprzedaży (40 proc.) i IT (37 proc.).
Wśród firm, które przeszły przez całą procedurę implementacyjną, aż 80 proc. potwierdziło osiągnięcie przez nich zamierzonych korzyści, a w dwóch trzecich przypadków cały proces wiązał się z koniecznością realizacji szerszej transformacji. Przedsiębiorstwa, które przerwały próbę wdrożenia rozwiązań AI (8 proc. ankietowanych), wskazują przede wszystkim na trudności technologiczne (42 proc.) oraz wysokie koszty (37 proc.).
– Polskie firmy z dużym optymizmem przyjęły rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, dostrzegając, że sprawna adopcja umożliwia szybsze zbudowanie przewagi konkurencyjnej. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie EY, otwartość zarządów idzie jednak w parze z przezornością. Wynika to z faktu, że implementacja rozwiązań AI to działanie kompleksowe, a cały proces wdrożeniowy dotyka wielu funkcji w ramach organizacji. Dlatego tak ważne jest klarowne określenie celu, któremu ma służyć wprowadzane rozwiązanie oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta