Jak rozliczyć się z pomocy
Nie jest to trudne, gdy przyznano ją po 30 maja 2004 r. Od tego czasu organy udzielające pomocy wydają stosowne zaświadczenia. Gorzej, gdy przedsiębiorca korzystał z takiej pomocy jeszcze przed tą datą. Rozliczenie wiąże się wówczas z mozolnymi obliczeniami.
Każde wsparcie finansowe, jakie uzyskuje przedsiębiorca ze środków publicznych‚ może być pomocą publiczną. Jej rodzajów jest kilka. Może być to pomoc: > horyzontalna (na ochronę środowiska, badania i rozwój, zatrudnienie), > regionalna (na nowe inwestycje), > sektorowa (górnictwo węgla), > na restrukturyzację, > de minimis.
W praktyce najłatwiej otrzymać tę ostatnią.
O pomocy de minimis mówimy wówczas‚ gdy przedsiębiorca w okresie 3 kolejnych lat nie otrzymał więcej niż 100 tys. euro.
Pomoc de minimis można otrzymać na przykład w formie: > rozłożenia na raty płatności składek na ZUS, odroczenia i umorzenia tych płatności, > zwolnień podatkowych, rozłożenia płatności podatków na raty, odroczenia i umorzenia tych płatności, > dotacji, > pożyczek.
Termin "pomoc de minimis" zaczął obowiązywać z chwilą wejścia Polski do UE. Jednak pomoc ta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta