Tylko w razie szkód można żądać przeprosin
Samo naruszenie własności przemysłowej czy uczciwej konkurencji nie upoważnia do żądania publicznych przeprosin poszkodowanego
W sytuacji bowiem, gdy dotknięty takimi naruszeniami nie poniósł szkody, przeprosiny za naruszenie np. znaków towarowych mogłyby stanowić zabronioną prawem reklamę ich właściciela. Tak orzekł w środę warszawski Sąd Apelacyjny.
Kwestia ta wynikła w sporze miedzy znaną amerykańską firmą farmaceutyczną Allergan Inc. a podwarszawskim producentem kosmetyków. Obie firmy w swych specyfikach używają słowa (znaku towarowego słowno-graficznego) „botox” i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta