Ciało człowieka w roli dżojstika
Mata zamiast klawiatury i kamery śledzące ruch w miejsce myszki. Czy tak będzie wyglądać zabawa grami wideo?
To nie dźwięk i grafika są barierą dla wirtualnej rzeczywistości. Znacznie większym problemem jest sterowanie komputerową postacią w taki sposób, aby dokładnie oddać intencje człowieka. Używając dżojstika, sterownika konsoli gier czy klawiatury, użytkownicy są ograniczani liczbą kombinacji przycisków. A sposób kierowania postacią ma ogromne znaczenie dla iluzji przebywania w wirtualnej rzeczywistości.
Tak to robią zawodowcy...
Teoretycznie problem został już rozwiązany. Specjaliści z Uniwersytetu Stanowego Iowa zbudowali najnowocześniejszy obecnie pokój do wirtualnej rzeczywistości, wyposażony w nowatorski system śledzenia ruchu człowieka. C6 – bo tak nazywa się to laboratorium – może wyświetlać obraz na wszystkich ścianach, podłodze i suficie. Dane przetwarzane są przez 96 komputerów, za obraz odpowiedzialne są 24 projektory wysokiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta