Nakładanie dodatkowych obowiązków
Izabela Lipińska - aplikant radcowski, Wojewódka Pabisiak Kancelaria Radców Prawnych
Jeden z pracowników będzie przez miesiąc nieobecny w pracy. W związku z tym przełożony podjął decyzję o czasowym rozdzieleniu jego zadań pomiędzy pozostałych członków zespołu. Czy za wykonanie tych obowiązków należy się dodatkowe wynagrodzenie? Jak powinien postąpić przedsiębiorca, gdy uzna, że wykonanie dodatkowych zadań mieści się w normalnych godzinach pracy zatrudnionych? – pyta czytelniczka.
Wynagrodzenie powinno być tak ustalone, aby odpowiadało w szczególności rodzajowi wykonywanej pracy i wymaganym kwalifikacjom, a także uwzględniało jej ilość i jakość – tak mówi art. 78 kodeksu pracy. W opisanej sytuacji szef zleca zadania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta