Konrad miota się jak Polacy
Rozmowa z Piotrem Adamczykiem. Dziś w telewizyjnej Jedynce premiera „Wyzwolenia”, w którym gra główną rolę
Rz: W jakiej dekoracji Maciej Prus pokazał „Wyzwolenie”?
Piotr Adamczyk: Od początku wiadomo było, że Małgorzata Szcześniak przygotuje scenografię współczesną, trochę w stylu Teatru Rozmaitości.
A nie jest żywcem wzięta z „Aniołów w Ameryce” Krzysztofa Warlikowskiego, spektaklu, który wiele mówi o naszej rzeczywistości?
Nie, nie jest – choć niewykluczone, że można znaleźć pewne związki. Nasz Konrad jest współczesnym reżyserem, który chce mówić o dzisiejszej Polsce.
Jak się panu grało kolejną wielką rolę po Chopinie i Janie Pawle II?
Myślałem o tym, czy na nią zasługuję. Liczyłem też, że uzyskam od reżysera odpowiedź na pytanie, jaki ma być ten mój współczesny Konrad. Usłyszałem, że ma być… współczesny. Być może chodziło o to, bym przestał się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta